خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
ارسال پاسخ به این موضوع :: کلیدهای تهیه یک مدل کسبوکار پایدار برای استارتاپ
برای ورود اینجا را کلیک کنید
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)
شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید
تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].
کلیدهای تهیه یک مدل کسبوکار پایدار برای استارتاپ پیش از آنکه جریان درآمدی شما از میزان هزینههایتان بیشتر شود، چگونه سرمایهگذاران را متقاعد میکنید که مدل کسبوکارتان واقعا موفق خواهد بود؟ اگر کسبوکار شما خودراه انداز هم باشد و شما تنها سرمایهگذار آن باشید، بازهم لازم است سوالهایی از این نوع را از خودتان بپرسید. بسیاری از موسسان شرکتها دریافتهاند نه اشتیاق و علاقه و نه محصولات بتای رایگان، هیچ کدام دوام و ماندگاری کسبوکار را تضمین نمیکند. تثبیت هر مدل کسبوکاری، با نوع محصول نهایی یا راهحلی که شرکت ارائه میکند، فروش محصول با قیمت کامل به مشتری جدید و رضایت کامل مشتری از ارزش دریافتی از محصول آغاز میشود و مسلما این رویدادها باید به همراه سود کافی تکرار شوند تا کسبوکار در وضعیتی پایدار باقی بماند. در این میان مسئله بغرنج و پیچیده این است که وقتی شما مدل کسبوکارتان را بهدرستی اثبات کردید، دیگر به پول سرمایهگذاری که برای شروع کار از او کمک گرفته بودید، نیازی نخواهید داشت. بنابراین، پیش از اثبات کامل مدل کسبوکار، کارآفرین چه باید بکند تا خودش هم مثل سرمایهگذاران بالقوه، موفقیت و ماندگاری مدل ارائه شده را بپذیرد؟ در اینجا چند اصل اساسی که البته حاصل تجربیات شخصی اینجانب است، در اختیار شما قرار میگیرد. این نکات در بالابردن شانس موفقیت و قرار گرفتن در مسیر درست موثر هستند. ۱-قبول کنید که بازاری ندارید اهمیتی ندارد چقدر به خاطر راهحلی که ارائه کردهاید اشتیاق دارید و خوشحالید، زیرا ایجاد و ارائه این راهحل به این معنا نیست که دیگران هم برای خرید آن اقدام کنند. قبل از ارزیابی فرصتهای موجود، نکاتی مانند تحقیق بازار، استفاده از نظرات افراد تاثیرگذار و تحلیل رقبا را فراموش نکنید. روش ساده دیگر توجه و گوش دادن به خواستههای مشتریان بالقوه شما از طریق شبکههای اجتماعی است. ۲-قبل از ساخت محصول، فروش آن را آغاز کنید امروزه بازاریابی حرف اول را در دنیای کسبوکار میزند و بهطور متوسط، ایجاد یک حرکت تبلیغاتی، بهاندازه ایجاد یک محصول، زمان بر است. در صورتی که بعد از پایان ساخت محصول، تازه شروع به بازاریابی کنید، چرخش و تغییر مسیر در مواجهه با نیازهای دنیای واقعی بسیار پرهزینه خواهد بود و حتی ممکن است فرصت را بهطور کامل از دست داده باشید. ۳- برای رسیدن به مدلی عملی و سودآور برنامهریزی کنید مدل آزاد (free)که دستیابی به درآمد را بهطور جدی دنبال نمیکند و در دوره حباب فناوری محبوبیت پیدا کرد، دیگر کارآیی ندارد. چراکه هدف شما هر چهقدر هم که خوب باشد، برای پایداری کسبوکارتان به سرمایه نیاز خواهید داشت. پس هرچه سریعتر تصمیم بگیرید این سرمایه از کجا و چه زمانی باید فراهم میشود. چند هدف کوتاهمدت و معیار اندازه گیری را در نظر بگیرید و طبق برنامهریزی خود پیش بروید. در غیراین صورت، با شرایطی مواجه خواهید شد که نیاز به سرمایه دارند، درحالیکه آمادگی آن را ندارید. ۴-تبلیغات دهانبهدهان برای بازاریابی و فروش کافی نیست با اینکه اینترنت بسیار فراگیر و رایگان است اما تصور نکنید برای بازاریابی و فروش تنها به یک وبسایت نیاز دارید. برای دیده شدن و گسترش کسبوکار، به ارتباط با یک یا دو شریک در سطوح مختلف، یک مدل واقعی برای بازاریابی، رویدادهای مختلف و تبلیغات نیاز خواهید داشت. ۵-حمایت از مصرفکننده چیزی فراتر از رسیدگی به استثناها است مشتریان انتظار دارند رضایت آنها در تمامی مراحل چرخه عمر محصول (درک ویژگیها، گزینههای قیمتگذاری، بازخورد و حل مشکل) تامین شود. بنابراین فرآیندی دقیق به همراه کارکنان توانمند و بودجه کافی برای دوام و بقای هر مدل کسبوکاری الزامی است. ۶-همه باید بخشی از فرآیند فروش باشند تصور نکنید تنها کارمندان بخش فروش موظف اند با فرآیند فروش آشنا باشند و میتوانید در دقیقه نود، این پرسنل را استخدام کنید و آموزش دهید. درواقع همه افراد تیم باید از این تفکر پیروی کنند که مشتری، کلید مدل کسبوکار است نه تکنولوزی یا حسابداری. البته منظور من این نیست که قبل از درخواست از سرمایهگذاران برای تامین سرمایه، یا قبل از ورود به دنیای تجارت، باید تمامی این عناصر بهطور کامل در مدل کسبوکار شما لحاظ شده باشند، بلکه بهعنوان یک سرمایهگذار فعال، همان گونه که از موسس شرکت انتظار دارم تمامی عناصر فناوری یا راهحل ارائه شده را بهخوبی درک و برنامهریزی کند، انتظار دارم بتواند طرح قابل اجرایی را با همه عناصر کلیدی مدل کسبوکار ارائه کند. هر محصول خوبی الزاما یک کسبوکار خوب نیست و یک مدل کسبوکار خوب چیزی فراتر از یک محصول خوب است. چالش شما ارائه یک راهحل تجاری کامل به مشتریان مناسب جهت کسب اعتبار و برتری است. بدون این موارد، ممکن است رویاها و مدل کسبوکارتان هرگز سوخت و نیروی لازم را برای حرکت به دست نیاورده و بهسرعت از کار بیفتند. فایل صوتی: ۱۱.۹۳MB www.entrepreneur.com شش کلید تهیه یک مدل کسبوکار پایدار برای استارتآپ (همراه با نسخه صوتی) - ictstartups.ir
کلیدهای تهیه یک مدل کسبوکار پایدار برای استارتاپ
مشاهده قوانین انجمن